Tidigare ägare i lägenheten har lyckats med en vattenskada som man sedan struntat i. Jag skulle tro att det är vatten från frysen som har runnit ut pga trasig frys eller bara klumpig vid avfrostning.

Kan man göra något mer än att riva ut det? Rummet är bara drygt 20kvm, men det känns ändå trist att slänga ut det, det är ju fint i övrigt. Skadan är ju självklart i fel hörn, dvs i slutet av de första raderna.

Svårast blir nog iofs att få fatt på nya delar.

IMG_0022.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0024.JPG
Skapa konto

IMG_0025.JPG
Skapa konto

ser ju ut som ett billigt click golv bara så det enklaste är ju att byta ut allting.

Ja, jag har kollat närmare på det, det är ju inte laminat, men det är knappast det dyraste golvet heller. Tack :)

Lånar tråden lite, hoppas det är okay.

Vi har ett parkett av äldre typ i barnrummet, det har legat där sen huset byggdes(70) gissar jag(vi flyttade in för ca 6 månader sedan). På stora delar av golvet är stavarna böjda på liknande vis som bilderna i denna tråden. Vi har likadant golv i andra rum och där är det inget problem med det.

För oss är ser det ut som att golvet är fuktskadat men det är snustorrt ändå!? Rummet ligger förvisso intill köksväggen men golvet är som värst längs motsatta väggen.

Jag har tittat lite runt radiatorn men om det skulle läcka där så gissar jag på att det skulle rinna ner till pannrummet(pellets) som ligger precis under och där finns inget tecken av den magnituden.

Vi har också märkt av att det blir lätt en unken doft i rummet.

Golvet ska bytas ut, nytt parkett är redan köpt men frågetecknet kvarstår, hur kan större delar av golvet bli så här? Finns det något vi bör tänka på när vi river upp det?

Kissande katt ... hund ... barn ...?

Mycket kan ha hänt före er tid.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.