Upptäckte här om veckan en fläck på husets grund. Tänkte först att det kunde vara någon vätska som man spillt som skapat en fläck som inte försvinner. Men jag tog i alla fall en bild vid det tillfället. Och idag kom jag att tänka på fläcken igen så jag gick ut för att kolla och nu var fläcken väldigt tydlig.

Har försökt känna på fläcken för att kolla om man känner någon skillnad mot dom andra delarna men det gör man inte.

Fläcken sitter inne i garaget på husets grund. Så denna delen av grunden är inte utsatt för vatten. I rummet som fläcken sitter under finns en tvättmaskin ca 3m bort från fläcken och lite längre bort finns ett badrum. Tvättmaskin har inte varit igång på två dygn så känns inte som att det kommer därifrån. Skulle det kunna komma från duschens avlopp eller vattenledningar?

Kan det bli såhär när ett avlopp eller vattenledningar är trasiga? Eller varför blir det såhär? Vad kan åtgärden bli? Riva golv och grund för att laga avlopp?

• Fläck på husets grund inne i garage, grå betongvägg med oregelbundet mörkt område.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörk missfärgning på en husgrund i ett garage, nära golvet, som kan indikera möjlig vattenskada.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen?

Det där ser ut att vara uppträngande vatten från springan mot golvet! Dvs rinnande vatten. Går det något avloppsrör under golvet där?

T term skrev:
Det där ser ut att vara uppträngande vatten från springan mot golvet! Dvs rinnande vatten. Går det något avloppsrör under golvet där?
Det är möjligt att avloppet från tvättmaskinen och badrummet går igenom där om det är sammankopplat med avloppet i garaget.

Om det nu är så att ett avloppsrör börjat läcka så låter det allvarligt? Åtgärden är att bila upp plattan?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.