Kanske är lite fel ute men jag försöker.
Man går i renoveringsplaner (först kök sen badrum) Men häromdagen hittade jag nått oroväckande som kanske kastar om ordningen på renoveringsplanerna.
I ena hörnet (mellan golv och 2 väggar) var fogen mörk (lite skitig tänker jag och kollar närmare) Ser då att c:a 1cm av fogen fattas precis i hörnet, stack in en skruvmejsel och måttade hur djupt det var och det verkar som hålet är så djupt som kaklet.

Ska ta dit nån badrumsexpert som får kolla på saken men vad tror ni? Hur är risken för fuktskador, platsen är väldigt utsatt i och med att det är på samma plats som duchen. Är det dags att planera att nytt badrum?

Behöver inte betyda att det är något större fel.

Fogen som sådan är inte det som täatr, utan det är tätskiktet som (förhoppningsvis) finns bakom.

En saknad fog ökar iofs fuktbelastningen på tätskiktet, men om det är korrekt utfört så gör det inget att fogen saknas.

Jo och hur fuktskiktet ser ut vet man inte förräns man rivit ner allt och då förstör man ändå det befintliga och så får man göra om allt iallafall.. Knepigt... men har en expert som kommer och ska göra en fuktmätning och ta en titt på det iaf...
Fortsättning följer...

Hur gammalt är badrummet? Om det är ett gammalt badrum (typ 50-talet) så finns inget tätskikt och då har det rätt stor betydelse om fogarna är hela eller ej.
Att reparera fogen är enkelt men fogens färg kommer förmodligen avvika något från det befintliga.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.