Hej! Vet inte om detta är rätt forum att ställa frågan i men har en liten fundering.
Min sambo skulle rensa avloppet under vasken i köket häromdagen och det blev då lite blött runtom. Svårt att undvika. Han torkade upp på en gång men dagen därpå upptäckte vi att golvet runt köket var vågigt och svällt. Ska tilläggas att det är en hyreslägenhet med billigt trägolv i hela lägenheten. Finns det någon chans att det lägger sig eller är det kört? Vi flyttar om några månader och är rädda att det kommer se likadant ut då. Ett golv borde väl ändå tåla lite fukt i ett kök?
 
Jag skulle nog säga att det är kört, brukar aldrig återhämta sig tyvärr.. Sen kan man som du trycka på lämpligheten att ha ett sådant golv i köket.
 
Är det ett riktigt trägolv, eller är det laminatgolv? Bild skulle underlätta!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.