Har börjat filura på att bygga uterum och funderar på hur man gör en fuktsäker isolerad grund i trä för uthuset. Det ska kunna användas året om. Behöver komma upp någon meter så det blir att ställa på plint.


Jag är med på hur det ska reglas upp och isoleras. Men sen? Jag vill inte ha imp. trall invändigt men vad ställer jag glaspartierna på? Och hur hindrar jag vatten att rinna ner i isoleringen? Det är sådana frågor som jag aldrig tycker blir besvarade när man läser om att bygga uterum. Klär man in utsidan med plåt?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.