Hej!
Jag har varit på husvisning där det luktar fuktskada och mögel. Huset är byggt 1960 och har en källare som behöver dräneras. Det är mycket fibrösa material mot golv och väggar i källaren, och det är därifrån all lukt kommer som känns i hela huset. (Tegelhus med trästomme, självdrag)
Mina frågor:
När man rivit ur allt i källaren samt dränerat, kommer ändå lukten finnas kvar i huset eller kan den försvinna då?
Kan en förhöjd radonhalt bli bättre av att enbart åtgärda dräneringen samt få bort mattor och paneler i källaren?
Någon som har erfarenhet av detta?
Mvh Micke.