6 366 läst ·
54 svar
6k läst
54 svar
Fuktig fog i badrum
Jag kom precis på att jag tagit bort en sån där snål-ventil från duschmunstycket, jag tapade i samband med det bort en gummipackning vilket får en del vatten att rinna längs med slangen mot blandaren, det finns ingen synlig silikonfog mellan blandaren och kakelplattorn. Kan det vara så att vatten rinner in bakom plattorna vid blandaren? 🤔useless skrev:
Nej undra varför du inte hade det…G grovspacklarn skrev:
ett badrum kan vara blött i flera månader, men vattnet fastnar ju där helt klart. Enklast och billigast är att du kraffsar ur fogen och fogar om.
Jag funderar på att installera en duschkabin om säljaren/hantverkaren bråkar, tankar?
Jag kontaktade mitt försäkringsbolag, dom svarade med att jag skulle reklamera plattsättningen och sedan återkomma med företagets svar. Jävla krångel.Hemingway skrev:
Jag tror du kommer få ställa in dig att detta kommer inte åtgärdas helt utan kostnader för dig. Mer troligt är att du får stå för kostnaderna i steg 1, sedan i steg 2 processa mot säljare, försäkringsbolag osv. för att få dem att ta hela eller mer troligen delar av kostnaden. Och det brukar vara lättare sagt än gjort.
Dessa rader förstår jag inte.M MjölnarBengt skrev:
Det gör de nog till slut.M MjölnarBengt skrev:
Vatten kan nog tas sig in bakom plattorna överallt då det duschas.M MjölnarBengt skrev:
Varför? Jag förstår heller inte vad som är problemet.M MjölnarBengt skrev:
Ett alternativ är att du gör absolut ingenting.M MjölnarBengt skrev: