Har behandlat både väggar och golv med Casco AquaStop 3635. Underlaget är lättbetong på väggarna och golvet av betong med flytspackel. En massiv konstruktion med andra ord. Vi behandlade väggar ochg golv för ca 1-2 veckor sedan.

När man utsätter golvet för lite vatten som spill när man tvättar kaklet efter montering och likn så uppstår det ljusa fläckar på golvet som sedan försvinner efter några timmar eller ett dygn.

Det är inga mängder vatten utan dropp i från en trasa eller likna. Det känns som om AquaStopen skulle suga åt sig vattnet. Är dessa ljusa fläckar normalt, eller är något tokgalet ?

/Kjell

Jag har fått svar av Casco direkt. Det är en helt normal reaktion. Det är alltså inget jag behöver oroa mig över.

Kan vara bra att känna till i fall någon av er får samma resultat.

/Kjell

Lite OT,
Har du noterat att Casco har nya monteringsinstruktioner sedan månadsskiftet?

GoForIt skrev:
Lite OT,
Har du noterat att Casco har nya monteringsinstruktioner sedan månadsskiftet?
Nej det har jag inte noterat. Får nog rusa dit och titta, å andra sidan är det lite sent nu. Jag har ju jobbet bakom mig. Samtidigt var det ju inte alls länge sedan som jag var där och hämtade hem deras monteringsanvisningar för de produkter som berörde mig. Så med lite tur, kanske de var just dessa.

Gäller det samtliga anvisningar eller var det en specifik anvisning du syftar på?

/Kjell

Det är just den som numera heter "Montera keramik".

Nytt är att det numera finns ett rollat system som är godkänt även för skivmaterial, med en ny primer "Casco Fuktspärr/Vaporstop". Samma system krävs i fortsättningen ÄVEN på massiva YTTERVÄGGAR. Det kanske berör dig.

Men som sagt, är arbetet påbörjat under februari så gäller ju de gamla instruktionerna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.