Vi har köpt ett litet radhus som är byggt 1973 med platta på mark. Tveksamt om det finns isolering under. I ett rum har vi upptäckt att det finns fukt i plattan på ett område som bara är ett par kvadratdecimeter. Det är dessutom nära en hörna, men ett par decimeter från väggarna och 3 meter från ytterväggen. Golvbeläggningen är utriven och betongen slipad ren från klisterrester. Sedan tre veckor med byggtork. Fuktfläcken är fortfarande kvar.
Vad kan detta vara för fel? Enligt hörsägen finns det inga ledningar eller avlopp i eller under golvet där fläcken finns. Ritningar saknas.
Vi nu ska låta golvet vara naket i ytterligare tre veckor, utan tork.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.