Har ett hus byggt 2005, Smålandsvillan, med krypgrund. Har också Verisurelarm med rökdetektor, som jag bland annat placerat i krypgrunden för att ha koll på fukt och temp över tid. Tipset består alltså i att nyttja Verisures röklarm för att ha koll på krypgrunden. Man kan se både aktuellt värde och över tid.

Nu till min fråga: är det bra värde med 11C och 80% Rh? Jag får känslan att fuktnivån borde vara lite lägre. Vad säger ni som kan sånt här?

Redigerat:
Att du mäter och kan mätdata över tid är jättebra.
Det är betydligt enklare att ge tips om jag kan se temperatur och relativ fuktighet över en längre tidsperiod. Gärna över alla årstider men utgå från det du har.

Kan du ladda upp lite data? Det brukar gå att göra skärmdumpar från dator och ladda upp som bild.

Kan du ta några fotografier från krypgrunden och ladda upp?

När det gäller nivån så finns det lite olika synsätt och jag kan utveckla min syn när jag har ett tangentbord istället för plattan. Att skriva ett väldigt kort svar på det kan skapa onödigt med inlägg från andra medlemmar som i välvilja vill beskriva sin optimala lösning. Får vi se lite data och några bilder så får du lite av mitt synsätt och antagligen respons från flera.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.