Hejsan!
Vi hade stopp i avloppet för nån vecka sedan så det hade samlats massa vatten på golvet i pannrummet, nu upptäckte jag spår av fukt på betongväggen.
När jag undersöker mer så är det vatten i dom avkapaderören i golvet förmodligen till en gamla oljepannan. Tips på vad jag ska göra?
Vi hade stopp i avloppet för nån vecka sedan så det hade samlats massa vatten på golvet i pannrummet, nu upptäckte jag spår av fukt på betongväggen.
När jag undersöker mer så är det vatten i dom avkapaderören i golvet förmodligen till en gamla oljepannan. Tips på vad jag ska göra?
Tackar! Och tack för snabbt svarKarrock skrev:
Ja precis blev lite vatten liggandes efter ett stopp i avloppet, okej så ställ in en avfuktare och avvakta lite?
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 048 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 1 048 inlägg
Ja, har du tillgång till avfuktare så är det bra. Men jag skulle säga att problemet inte är så allvarligt att du behöver skaffa en bara för detta.
Men då utgår jag från att *du har normaltjocka betongväggar utan superkänsliga material på andra sidan. *översvämningen mäts i timmar och cm, inte dagar och dm.
Men då utgår jag från att *du har normaltjocka betongväggar utan superkänsliga material på andra sidan. *översvämningen mäts i timmar och cm, inte dagar och dm.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden