Hejsan!
Vi hade stopp i avloppet för nån vecka sedan så det hade samlats massa vatten på golvet i pannrummet, nu upptäckte jag spår av fukt på betongväggen.
När jag undersöker mer så är det vatten i dom avkapaderören i golvet förmodligen till en gamla oljepannan. Tips på vad jag ska göra?

• Fuktfläckar på betongvägg i pannrum, med rör och märkning på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Betongvägg och golv i pannrum med synliga rör och fuktfläckar på väggen, troligen orsakade av avloppsläckage.
    Skapa konto
Karrock
Hej och välkommen till forumet! Var det en engångshändelse med vatten på golvet? Höj ev temperaturen i det rummet lite och titta till igen efter jul.

Karrock Karrock skrev:
Hej och välkommen till forumet! Var det en engångshändelse med vatten på golvet? Höj ev temperaturen i det rummet lite och titta till igen efter jul.
Tackar! Och tack för snabbt svar

Ja precis blev lite vatten liggandes efter ett stopp i avloppet, okej så ställ in en avfuktare och avvakta lite?

Karrock
Ja, har du tillgång till avfuktare så är det bra. Men jag skulle säga att problemet inte är så allvarligt att du behöver skaffa en bara för detta.

Men då utgår jag från att *du har normaltjocka betongväggar utan superkänsliga material på andra sidan. *översvämningen mäts i timmar och cm, inte dagar och dm.

Nu hittade jag ett till ställe i källaren som får saltutfällningar, grunden grävdes 2015, vad kan jag göra för att motverka detta?

• Vägg med sprucken puts ovanför ett trägolv, där bitar av vit puts har fallit ner.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.