Hejsan alla, efter att ha pratat med många som har hus vid medelhavet så har det ofta kommit fram om att många har problem med fukt. Jag antar att det mest beror på fukt i luften.
När jag frågat mer eller mindre kunniga personer om hur man råder bot på detta problem och vad i konstruktionen som orsakar detta problem har jag fått väldigt olika svar.
Men många gånger har jag hört att en enkel lösning är att borra upp hål mellan våningarna för att luften ska cirkulera.

Så jag tänkte fråga er här om någon kan ge ett klart svar på vad man ska tänka på för att slippa dessa fuktrelaterade besvär när man bygger hus vid medelhavet.
Och vad som gjorts fel i hus där dessa problem uppstår.
Tack på förhand!
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.