P
Pelle8787
Medlem
· Västa Götaland
· 197 inlägg
Pelle8787
Medlem
- Västa Götaland
- 197 inlägg
Hej!
Är intresserad av ett hus men oroar mig lite för krypgrunden. Tycker att jag känner en lätt kemisk doft i krypgrunden och det är dessutom fuktigt på marken, så jag misstänker att man måste vidta åtgärder. Men jag har svårt att avgöra skicket i övrigt. Är det någon som har lust att titta på nedanstående bilder och komma med lite reflektioner, tankar och ev. tips så skulle jag bli jätteglad. Tack på förhand!
Hälsningar, husspekulanten
Är intresserad av ett hus men oroar mig lite för krypgrunden. Tycker att jag känner en lätt kemisk doft i krypgrunden och det är dessutom fuktigt på marken, så jag misstänker att man måste vidta åtgärder. Men jag har svårt att avgöra skicket i övrigt. Är det någon som har lust att titta på nedanstående bilder och komma med lite reflektioner, tankar och ev. tips så skulle jag bli jätteglad. Tack på förhand!
Allvetare
· Västra götaland
· 10 914 inlägg
Tja, börja med att lägg plast på marken, det är aldrig fel, och mät sedan fuktigheten över tid...
P
Pelle8787
Medlem
· Västa Götaland
· 197 inlägg
Pelle8787
Medlem
- Västa Götaland
- 197 inlägg
Tack, det är ett bra tips. Vi har inte köpt huset än utan försöker bilda oss en uppfattning om hur mycket jobb som kommer att behöva krävas. Jag tycker innermuren ser väldigt svart ut, men den kanske är behandlad med något?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 914 inlägg
Det som jag "reagerar" på är nog snarare regeln som går under blindbotten, med en plint under, och den något slarviga eldragningen...
Blanda "vanliga" gråa avloppsrör och de orangea rören är väl också ett varningstecken...
Blanda "vanliga" gråa avloppsrör och de orangea rören är väl också ett varningstecken...
Tycker det ser friskt ut. Allt virke och trossbottenskivorna ser hela och rena ut. Det ser även ut som att man missat att klä av pappen från betongplintarna, men inte heller de ser angripna ut. Låna en fuktmätare och kolla virkets fukthalt.P maggan77 skrev:Hej!
Sen gör man som Dan skrev; rensa ut allt skräp från marken och lägg på plast.
Produkter som diskuteras: "fuktmätare"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden