3 284 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Fukt i källare. Räcker det med frånluft?
Har en tvättstuga och ett sovrum i källare där det känns att det är fuktigt. huset är odränerat och detta kommer att åtgärdas om några år.
Jag vet också att man bör installera riktig ventilation men har inte råd i nuläget.
Är det en bra början att sätta frånluftsfläktar i sovrum och badrum och på det sättet se till att fukten färdas ut?
Och kapa ned dörrar så att luften kan röra sig mellan hall och dessa två rum?
Sedan har jag också tänkt köpa en avfuktare och ställa dit.
Att man bör ha en fläkt i tvättstuga som också har en dusch vet jag är det vanliga rådet.
Men kan man även sätta en i sovrummet? så att det blir rotation på luften och att den fuktiga luften trycks ut
Jag vet också att man bör installera riktig ventilation men har inte råd i nuläget.
Är det en bra början att sätta frånluftsfläktar i sovrum och badrum och på det sättet se till att fukten färdas ut?
Och kapa ned dörrar så att luften kan röra sig mellan hall och dessa två rum?
Sedan har jag också tänkt köpa en avfuktare och ställa dit.
Att man bör ha en fläkt i tvättstuga som också har en dusch vet jag är det vanliga rådet.
Men kan man även sätta en i sovrummet? så att det blir rotation på luften och att den fuktiga luften trycks ut
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Med rådande väderlek med varmt och fuktigt och en kall källare så går det inte vädra ut fukt.
Ventilerar du så drar du in ny fukt.
En liten ventilation och en avfuktare kan vara lösningen.
Protte
Ventilerar du så drar du in ny fukt.
En liten ventilation och en avfuktare kan vara lösningen.
Protte
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden