2 160 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Fukt i badrum? Ser fläckar på golv.
Har byggt ut en stuga och gjort nytt badrum.
Gjutit grund. Makadam och isolering.
Plattan fick stå ett halvår innan jag byggde badrummet.
Om man ställer en hink på golvet så är det en fläck under den efter en stund. Klinkergolv.
Är det en fuktskada eller kan det bara vara att rummet är fuktigt? Hade problem när jag tappade ur beredaren och spillde sökret ut 20 -40 liter vatten på golvet.
Gjutit grund. Makadam och isolering.
Plattan fick stå ett halvår innan jag byggde badrummet.
Om man ställer en hink på golvet så är det en fläck under den efter en stund. Klinkergolv.
Är det en fuktskada eller kan det bara vara att rummet är fuktigt? Hade problem när jag tappade ur beredaren och spillde sökret ut 20 -40 liter vatten på golvet.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Kan det vara kondens från hinken, om du fyllt den med kallvatten? Prova med en bit plastfolie istället.
Vad har du för tätskikt under klinkersen?
Har du ordentligt fall mot golvbrunnen?
I princip så är det normalt att du har en del fukt i golvet, men ovan tätskiktet. Vatten som tränger ned via fogar och igenom plattorna kan behöva veckor för att avdunsta. Jag har inte upplevt att det blir fuktfläckar under plast som i ditt fall, men har inte direkt provat heller.
Vad har du för tätskikt under klinkersen?
Har du ordentligt fall mot golvbrunnen?
I princip så är det normalt att du har en del fukt i golvet, men ovan tätskiktet. Vatten som tränger ned via fogar och igenom plattorna kan behöva veckor för att avdunsta. Jag har inte upplevt att det blir fuktfläckar under plast som i ditt fall, men har inte direkt provat heller.
Klicka här för att svara