Hej!

Jag bor i ett hus byggd av tegel på en ordentlig platå av granitberg,huset är byggt 1940 av en byggmästare.Jag har problem med fukt ibland som kommer ner till källaren från granitberget genom betongväggen,fukten hamnar längst ner på betongväggen.jag har försökt att gräva ordentligt på marknivå för att lägga en isoleringsmatta eller liknande,men det kommer berg bara efter typ 60 cm djup när jag gräver,så det är tätt ovanifrån från regn ?!. Jag har också tätat med tjära på utsatta ställen ovan mark.


Hur ska man lösa det här??,hur stoppar jag denna jäkla fukt?????.Vad finns det för material och metoder ??.Vad ska jag egentligen täta med?????????????

Vilka ska man kontakta för att få hjälp?,en seriös firma helst :-/.Jag bor i Stockholm.

Väldigt tacksam om någon vänlig själ kunde hjälpa mig med råd ! :)

Mvh
Andreas
 
;)

Jag har själv undrat över detta och kontaktade Isodrän som gav mig många vettiga råd.
Tror Du kan hitta dem på www.isodran.com

Helena ......
Sverige Stugan
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.