Vet inte riktigt vart denna fråga hör hemma men testar här.
Vi har en klinkerbelagd balkong där fuktspärren inte längre är vad den borde vara pga frostsprängning etc.
Tog bort ett övertak på balkongen innan vi insåg hur dålig fuktspärren var. Sedan började det regna och regna och regna...
Nu har fukten gått in i väggen med tapetsläppsom följd och tapetklistret har möglat.
Vi har ordnat så att plåtslagare skall komma och lägga plåt på inom snar framtid och sedan blir det nog trätrall på det så småningom.
Har försökt skydda balkongen med pressening men den regninga vintern har ändå letat sig in inunder och orsakat det jag beskrev ovan.
Behöver jag vara orolig?
Jag har rivit tapeten där den släppt och försökt torka bort möglet. Hur lång tid kan det tänkas ta innan väggen blir torr så man kan tapetsera om?
Det är i trapphallen och det är inte det bästa stället att ha en byggfläkt på.
Antar att det är ungefär samma som när det är tapetsläpp i källare när dräneringen är dålig.
Jag är nog egentligen mest orolig för möglet.