Byggahus.se

Fugtig tomt / Moist tomt

1. Jacob_DK
    Byggnovis · 2 inlägg

Jacob_DK

Byggnovis
    Hej,

Jeg har en tomt lidt uden for Ängelholm - den har stået uberørt hen i 15 år. Jeg er nu begyndt at overveje at bygge noget på tomten, men da jeg inspicerede grunden i efteråret virkerde den fugtig - grundvandet lå ca i 40 cm dybde.

Derfor har jeg nedenstående spørgsmål:

- Hvilken svensk titel skal jeg google for at finde en fagmand der kan komme og rådgive mig?

- Der er et PVC rør der stikker op af grunden som jeg mistænker kan være et del af et indlagt dræn (Jeg tror der er indlagt dræn i grunden, men er ikke sikker. Hvordan kan jeg verificerer at det er et dræn?

Det er helt ok at svare på svensk:)

På forhånd tak for jeres tid og svar!

Jacob

I own a plot outside of Ängelholm and it has been untouched for 15 years. I am now considering doing something on the plot, but as i inspected the plot in the fall last year i discovered that the ground seems a little moist - groundwater level was around 40 cm below the surface.

I would appreciate any comments on questions below:

- What swedish word should i google to find a guy who can come out and inspect the plot and advise me?

- There is a pipe sticking up out of the ground on the plot. I suspect it might be a drain (which could be clogged). How do i very that it is a drain?

Its Ok to reply in swedish if you prefer :)

Thank you very much for your time and reply!

Jacob

2. H
    Medlem · 1 226 inlägg
  3. Jacob_DK
    Byggnovis · 2 inlägg

Jacob_DK

Byggnovis
    Ok - Mange tak.

Det vil jeg prøve!:)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.