4 518 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
FTX ventilation
Är det någon därute som har ett ftx lv6 husqvarna system från 1990.Själv har jag försökt att beställa styrkort men fått reda på dom tillverkas inte längre.Jag tyckte att valet med Husqvarna var hur säkert som helst med tanke på reservdelar och annat.Men det verkar som Husqvarna struntar i oss för dom vägrar att ta fram styrkort.Har fått reda på att det finns ca 3-4000 system i landet.
Har hört mig för om styrkorten går kanske att laga.Jag tycker att sveriges största vitvaruföretag ska kunna hållas med reservdelar.Allting annat i systemet finns ju.Företaget som tillverkade korten väntar i stort sett bara på en beställning från Husqvarna.Det kan inte vara rimligt att folk har fått bygga om systemen för upptill 50000 bara för att inte Husqvarna kan ta fram korten
Jag återkommer med tillverkaren,har några samtal till husqvarna kvar att göra.Rättelse mitt styrkort fungerar (än) men i samband med ett haveri i en fläkt hörde jag mig för om andra reservdelar. Då fick jag reda på det här om korten.Tillverkningen av korten lades ner faktiskt för två år sedan.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden