Huddingebo Huddingebo skrev:
Vad hade du för form av tilluft innan?
självdrag

• Gilla
Erbj12345
  • Laddar…
S sepani skrev:
väldigt kall men vet faktiskt inte, kan man se det någonstans?
Antingen i kontrollpanelen eller fjärren annars får du mäta med en klassisk termometer vid tilluftsventilerna….

• Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
A Antemoo skrev:
Kallt på toalett/ dusch och kök?
Nej...

R Runnis skrev:
Har ett likadant aggregat från oktober 2021. Vid -18,6°C utomhus låg tilluften på 15°C utan elvärmare så aggregatet är riktigt bra. 18-19°C vid nollgradigt ute.
Min frånluft visar 16°C när rotorn visar 20°C så tempgivarna är nog inte de bästa.
något är helt klart fel med mitt.....

• Gilla
Tony Sernhede
  • Laddar…
S sepani skrev:
något är helt klart fel med mitt.....
Inte säkert , när tempen först

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Antingen i kontrollpanelen eller fjärren annars får du mäta med en klassisk termometer vid tilluftsventilerna….
Firman som utförde installationen hade en kille här som ställde in flödena. Han bad mig även ladda ned appen "Vents" och lånade även min mobil och ställde in sjäva aggregatet som ett wifi....han påstod att det måste vara så. Det innebar att för att "komma åt" aggregatet var tvungen att på min mobil välja det nätverket...knepigt tyckte jag och ändrade därför så att aggregatet var en device på vårt eget wifi, och kunde då koppla upp mig mot det via appen så länge jag var hemma. Det fungerade. Sen ville vi dock kunna ansluta till aggregatet via appen även då vi inte är hemma och vi valde därfrö att sätta upp det via "cloud". Därefter har vi inte kunnat komma åt det, vi har provat "allt". Firman som installerade säger sig inte ha en aning..... Den enda kontroll vi numera har är en treställig "touch" kontroll på väggen och den styr hastigheten i tre lägen. Finns även en "bypass" funktion, är det något som kan/bör ändras?

• Gilla
Andreas Al
  • Laddar…
S sepani skrev:
Firman som utförde installationen hade en kille här som ställde in flödena. Han bad mig även ladda ned appen "Vents" och lånade även min mobil och ställde in sjäva aggregatet som ett wifi....han påstod att det måste vara så. Det innebar att för att "komma åt" aggregatet var tvungen att på min mobil välja det nätverket...knepigt tyckte jag och ändrade därför så att aggregatet var en device på vårt eget wifi, och kunde då koppla upp mig mot det via appen så länge jag var hemma. Det fungerade. Sen ville vi dock kunna ansluta till aggregatet via appen även då vi inte är hemma och vi valde därfrö att sätta upp det via "cloud". Därefter har vi inte kunnat komma åt det, vi har provat "allt". Firman som installerade säger sig inte ha en aning..... Den enda kontroll vi numera har är en treställig "touch" kontroll på väggen och den styr hastigheten i tre lägen. Finns även en "bypass" funktion, är det något som kan/bör ändras?
Ingen aning, när temp vid samtliga tilluftsdon

S sepani skrev:
Vilken tillverkare och modell är det på aggregatet?

J JSten skrev:
Vilken tillverkare och modell är det på aggregatet?
Systemair Save Vsr 500 EC

S sepani skrev:
så här ser appen ut. Skulle vilja ändra till ”klient” men det går inte… Skärmbild av en enhets Wi-Fi-inställningar med felmeddelande om kommunikationsproblem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

S sepani skrev:
självdrag
Ok..då satt frånluften ofta i ventiler i skorsten.

Men tilluft? Var kom den in?

S sepani skrev:
så här ser appen ut. Skulle vilja ändra till ”klient” men det går inte…[bild]
Har du kollat manualen? Bör ju finnas någon reset funktion på aggregatet?

• Gilla
TCG
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Ok..då satt frånluften ofta i ventiler i skorsten.

Men tilluft? Var kom den in?
Tilluft genom ventiler på väggen (nära taket)

S sepani skrev:
Systemair Save Vsr 500 EC
S sepani skrev:
så här ser appen ut. Skulle vilja ändra till ”klient” men det går inte…[bild]
Om jag fattar det rätt så borde du ha en Save Connect ansluten till ditt aggregat (https://shop.systemair.com/en/save--connect/p610666). Enligt manualen (https://shop.systemair.com/upload/assets/SAVE_CONNECT_MODULLE_MANUAL_EN_V6.PDF?287274b9) kan du göra en reset på den enligt följande:
Instruktioner för att återställa SAVE CONNECT-modul till standardinställningar vid anslutningsfel.
Du kan även kika på lysdioderna för att avgöra nuvarande status:
Tabell som visar LED-indikatorkoder för WLAN, Ethernet och Cloud-status med röd och grön LED-beteenden.

• Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Har du kollat manualen? Bör ju finnas någon reset funktion på aggregatet?
absolut, jag har nog läst den typ 100 ggr...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.