jag har ett enplanshus från 70-talet och önskar bättre ventilation samt spara energi. Överväger därför FTX och skulle gärna tilläggsisolera också. Problemet är att jag har platt tak och trång vind. Är det då möjligt?

Jag tror jag har inre höjd på 50 cm på vinden och då inklusive 20 cm isolering. Jag gissar att det då inte kommer att ta sig runt för att installera. Någon som provat något liknande?
 
T tobsod skrev:
jag har ett enplanshus från 70-talet och önskar bättre ventilation samt spara energi. Överväger därför FTX och skulle gärna tilläggsisolera också. Problemet är att jag har platt tak och trång vind. Är det då möjligt?

Jag tror jag har inre höjd på 50 cm på vinden och då inklusive 20 cm isolering. Jag gissar att det då inte kommer att ta sig runt för att installera. Någon som provat något liknande?
Kolla med en vent-firma, finns många akrobatiska vent-installatörer ;)
 
Håller med johanfa. Vi fick installerat ftx för 2 år sedan. Fattade inte själv hur de skulle göra på våran vind innan de kom.
De löste det jäkligt bra med tanke på förutsättningarna.
 
O
Hur gick det med ventilationen tobsod?
 
P Pyka skrev:
Håller med johanfa. Vi fick installerat ftx för 2 år sedan. Fattade inte själv hur de skulle göra på våran vind innan de kom.
De löste det jäkligt bra med tanke på förutsättningarna.
Jag fick offert och ok på att det gick. Valde dock att tacka nej då den var lite dyrare än jag tänkt mig
 
  • Gilla
olaf2
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.