4 465 läst ·
20 svar
4k läst
20 svar
Ftx, kondens insida fönster.
Vi skruvade ner flödet på tilluften och upplevde att det var bättre men inte bra.Ulltand skrev:
Kan det absolut ha varit, sån bra koll har jag tyvärr inte. Det som vi inte blir kloka på är att vi inte hade problem med kondens de första två åren efter installation och nu återkommer det varje vinter. Vi har inte ändrat nåt annat sen dess.Huddingebo skrev:
Det kan ju ha varit extra torra år eller något annat...K Kritans skrev:
De äldre plattvärmeväxlarna torkade tilluften mycket mer. Modernare FTX med roterande värmeväxlare bibehåller fukten betydligt mer.
Klicka här för att svara