7 314 läst ·
17 svar
7k läst
17 svar
Ftx eller frånluft??
Har ett mycket likartat dilemma i ett snarlikt hus (också det från -68) som vi ännu inte hunnit flytta in i. Utgår dock från att det även där inte är mycket kvar av det gamla självdraget efter att oljepannan bytts mot LVVP och fönstren mot täta treglas utan ventil, men är precis som du tveksam till att FTX ”betalar sig” ur såväl ett ekonomiskt som praktiskt/estetiskt/komfortmässigt perspektiv. Beroende på skicket på befintliga ventilationskanaler kan ju jobbet att konvertera till mekanisk frånluft vara relativt enkelt, och värre saker än friskluftsventiler finns det ju...
Inte mycket till lösning på ditt problem är jag rädd, men du är i alla fall inte ensam!
Inte mycket till lösning på ditt problem är jag rädd, men du är i alla fall inte ensam!
Eller hur! Tror vi lägger de 150 pappen på nåt roligareN Nyrostad skrev:Har ett mycket likartat dilemma i ett snarlikt hus (också det från -68) som vi ännu inte hunnit flytta in i. Utgår dock från att det även där inte är mycket kvar av det gamla självdraget efter att oljepannan bytts mot LVVP och fönstren mot täta treglas utan ventil, men är precis som du tveksam till att FTX ”betalar sig” ur såväl ett ekonomiskt som praktiskt/estetiskt/komfortmässigt perspektiv. Beroende på skicket på befintliga ventilationskanaler kan ju jobbet att konvertera till mekanisk frånluft vara relativt enkelt, och värre saker än friskluftsventiler finns det ju...
Inte mycket till lösning på ditt problem är jag rädd, men du är i alla fall inte ensam!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden