Jag har nyligen installerat FTX HERU 160 och har ett mindre kök i källaren. När man lagar mat i det köket sprider sig lukten till alla rum. Jag misstänker att frånluft och uteluft sitter för nära varandra. Köket är dessutom utrustat med frånluft

• Husfasad med två runda ventilationsöppningar nära varandra och ett fönster längre ner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Vad är det för köksfläkt du har i källaren? Kolfilterfläkt? IM-kanal? (Sitter den huven på taket?) Har du injusterat luftflöden? OVK?

Jag har en köksfläkt i köket som blåser ut luften genom ett hål i väggen
K kobbish skrev:
Vad är det för köksfläkt du har i källaren? Kolfilterfläkt? IM-kanal? (Sitter den huven på taket?) Har du injusterat luftflöden? OVK?

K kmohsan skrev:
Jag har nyligen installerat FTX HERU 160 och har ett mindre kök i källaren. När man lagar mat i det köket sprider sig lukten till alla rum. Jag misstänker att frånluft och uteluft sitter för nära varandra. Köket är dessutom utrustat med frånluft
Det att uteluft (intaget) resp avluften sitter nära varandra brukar vara vanligt och stör sällan. Men har ditt kök sitt utblås så att det kan ta sig in? Det är väl något att undersöka. Annars är det väl att se till balansen i kåken. Det låter lite underligt att FTX och fläkt inte kan ta ut matoset från köket i källaren.
PS Termerna från- resp tilluft reserveras för husets inre s a s, sett ur rummets synvinkel.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.