Kondensisolering behövs inte, då rören är varmare än omgivningen på kallvinden.
Om det kondenserar nå'nstans så är det på insidan av rören.
Du bör alltså isolera rören, men 45/50 räcker gott.
Det är nog enklast att dra rören ovanför den befintliga isoleringen,
så riskerar du inga krockar med takstolar, kortlingar mm.