2 633 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Frys Electrolux EUF2749AOW
Har en ny frys som installerades i september förra året. Igår vid 1700 tiden började det låta väldigt mycket från den så man var tvungen att gå ut i köket, lät mycket högt ca 1 minut. Lät som en motor (fläkt) höll på att skära ihop Skavande ljus. Ljudet stegrade sig hela tiden och slutade tvärt. Frysen går normalt efter denna enstaka händelse.
Bör jag vara orolig?
Vad kan ha föranlett, vad det verkar, denna engångshändelse?
Vad kan hända framgent om man inte vidtar något?
Bör jag vara orolig?
Vad kan ha föranlett, vad det verkar, denna engångshändelse?
Vad kan hända framgent om man inte vidtar något?
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
UPPDATERING
Har idag haft en tekniker på plats. Frysen totalt nedisad innanför inre plast detaljerna, all elektronik mm urplockat, all is bortknackad, frysen upptinad och ihop monterad. 2 timmars arbetstid.
Orsak: ingen förklaring, dörren har iaf INTE glömts öppen som man kunde tänka sig som möjlig orsak
Kommande åtgärd: Ingen
Tips, skulle det hända igen så stäng av, töm frysen och låt dörren stå öppen i 24 timmar.
Frågan är bara, vad ska man gör med innehållet under tiden. Inte bra
Vi får hoppas att detta var en engångshändelse
Har idag haft en tekniker på plats. Frysen totalt nedisad innanför inre plast detaljerna, all elektronik mm urplockat, all is bortknackad, frysen upptinad och ihop monterad. 2 timmars arbetstid.
Orsak: ingen förklaring, dörren har iaf INTE glömts öppen som man kunde tänka sig som möjlig orsak
Kommande åtgärd: Ingen
Tips, skulle det hända igen så stäng av, töm frysen och låt dörren stå öppen i 24 timmar.
Frågan är bara, vad ska man gör med innehållet under tiden. Inte bra
Vi får hoppas att detta var en engångshändelse
Ja det lutar definitivt åt reklamation om det återkommer.electroluxaren skrev:
Låter lite oroväckande att kompressorn fortfarande är igång, den har gått oavbrutet i snart 24 timmar
Ska det ta så lång tid för att normalisera sig till -18 grader?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden