Vilka eventuella negativa verkningar har i blandning av frostskyddsmedel i betong på beständigheten?
Jag har ett svagt minne av att det inte är helt bra med frostsk., minns jag rätt?

Vilka är begränsningarna vid användning? Jag ska bara blanda och gjuta ca 30 liter i ett 5 cm skickt. Det har ju blivit kallt :-? men jag vill jobba undan lite små jobb.
 
Om du täcker med plast och 10cm isolering så klarar du många minusgrader.

Jag gjöt själv för ett par år sedan en 10cm tjock platta, täckte med plast, 10cm isolering och en presenning. Påföljande natt var det -8 grader, då kollade jag temperaturen under isoleringen, där var det +25.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.