3 446 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
fristående vägg. Hur gör jag hörnen?
Tjena gänget!
Jag håller på att bygga en fristående vägg utan dörr.
Den börjar mot en befintlig vägg och slutar alltså mitt i rummet. Hur gör jag bäst för att enkelt och snyggt få till slut hörnet?
Jag håller på att bygga en fristående vägg utan dörr.
Den börjar mot en befintlig vägg och slutar alltså mitt i rummet. Hur gör jag bäst för att enkelt och snyggt få till slut hörnet?
Vad bygger du väggen av?
Har reglar upp med träreglar och sen på med osb och gips
Du kan avsluta väggen med en dörromfattning i mdf, finns i olika bredder. Antingen sätter du en som är nån centimeter bredare än väggen eller så klyver du den och sätter foder eller hörnlister.
Typ dessa https://www.hornbach.se/shop/sok/artikel/dörromfattning
Typ dessa https://www.hornbach.se/shop/sok/artikel/dörromfattning
Renoverare
· Stockholm
· 388 inlägg
Jag hade satt gips på kortsidan av väggen (alltså den delen som slutar mitt i rummet). Och satt på två såna här på hörnen och spacklat in allt.Marcus donander skrev:
https://www.hornbach.se/shop/AquaBe...MIkaS0k9e-6gIVDywYCh2ypQToEAQYASABEgLY1vD_BwE
Klicka här för att svara