Tänkte kolla här om någon vet om denna konstruktion är godkänd att ha för friskluft?
Våran hyresvärd säger att detta är godkänt men mäter dom den så blir de mindre än den tillåtna mängden som kommer in. bilderna visar hur det ser ut. Luften kommer in bakom panelen där den då gått via taknocken o sen ner bakom panelen. Hoppas de finns någon här som vet om detta är en godkänd konstruktion?
Våran hyresvärd säger att detta är godkänt men mäter dom den så blir de mindre än den tillåtna mängden som kommer in. bilderna visar hur det ser ut. Luften kommer in bakom panelen där den då gått via taknocken o sen ner bakom panelen. Hoppas de finns någon här som vet om detta är en godkänd konstruktion?
Hej, skum grej. Godkänd ventilation är det när den uppfyller Boverkets byggregler oavsett utseende på utrustningen. Är detta din enda tilluft och den inte kan leverera det den skall så r det ett problem.
Har även märkt att det luktar fuktigt trä från friskluftsventilerna ovanför fönstren i vardagsrummet o sovrummen. Vad kan de vara och vad kan man göra för att få bort de?
Klicka här för att svara


