8 293 läst ·
17 svar
8k läst
17 svar
Frikyla - värt att installera?
Min tråd här förklarar en del https://www.byggahus.se/forum/threa...fattat-det-haer-tror-jag.369521/#post-3624341
Hej,
Jag har nu bytt strategi och kommer installera vanlig luft-luft som AC.
Har pratat med flera installatörer som kan göra båda installationerna men menar at luft-luft AC blir mindre problematiskt och billigare pga kondens, rördragning, effekt osv. Suger lite att jag köpte en ecologic L just för att klara frikyla men det kanske blir fler projekt i andra rum
Har en annan dundering men blir ny tråd för tydlighetens skulle - tack för alla bra inlägg som jag tror kan hjälpa andra!
Jag har nu bytt strategi och kommer installera vanlig luft-luft som AC.
Har pratat med flera installatörer som kan göra båda installationerna men menar at luft-luft AC blir mindre problematiskt och billigare pga kondens, rördragning, effekt osv. Suger lite att jag köpte en ecologic L just för att klara frikyla men det kanske blir fler projekt i andra rum
Har en annan dundering men blir ny tråd för tydlighetens skulle - tack för alla bra inlägg som jag tror kan hjälpa andra!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
