Tänk bara på att du kommer inte få någon "jätte"kyleffekt i huset med bara kyla via FTX, detta beroende på att det är för låga flöde för att få ut någon kyla i rummen.
Se till att det FTX aggregat du väljer kan styrra kylan, gärna med minbegränsning av tilluftstemperaturen (15C).
Med minbegränsning av tilluften slipper du isolera rören så mycket och vattendropp från tilluftsdonen.
Spirokanaler går att isolera med isolerstrumpa, eller stenulsfibermatta med aluväv på utsidan (inte nätmatta) som sedan tejpas diffusionstät i alla skarvar.
Armaflex är tyvärr väldigt dyrt
