Har prexis köpt mig ett hus (47) och funderar lite på hur man skulle kunna "öppna upp" sovrummen på vinden. Golv ytan ligger på 60kvm men den bobara ytan ligger på hälften.
Takkupa eller höja upp taket, gissar på att takkupa är det billigare alt medan man får loss mer yta om man "bygger om" taket.

Är det ngn annan som haft samma bryderier?
Hittades det en bra lösning?
 
Som sagt, takkupa är nog billigast och enklast men annars borde det väl gå att lysta taket och göra ett helt nytt (finns ju det här på forumet som gjort det senare)

//Markus
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.