Godkväll!
De hantverkare jag har för att resa en stomme och för att isolera har efter stomresningen lagt på först själva taket som man därefter har lagt takpapp på. De tänker( vad de sagt) att det är bra att få upp så att det skyddas mot ev regn innan man gör annat.
Ska man inte få upp platsen innan man lägger taket på takreglarna?
Jag vet bara hur en annan person gjorde så jag har tyvärr inte så mycket att jämföra med.
Jag försökte att hitta svar på nätet men jag hittade inget bra svar.
De hantverkare jag har för att resa en stomme och för att isolera har efter stomresningen lagt på först själva taket som man därefter har lagt takpapp på. De tänker( vad de sagt) att det är bra att få upp så att det skyddas mot ev regn innan man gör annat.
Ska man inte få upp platsen innan man lägger taket på takreglarna?
Jag vet bara hur en annan person gjorde så jag har tyvärr inte så mycket att jämföra med.
Jag försökte att hitta svar på nätet men jag hittade inget bra svar.
Dom har gjort rätt. Eftersom du inte har någon isolering än så är fuktvandringen minimal då temperaturen är väldigt lika ute och inne. Däremot när du monterat isoleringen så är det viktigt att skyndsamt montera plastfolien.
Nej, när du har isolerat överallt och har en tydlig temperaturskillnad mellan in- och utsida så är plasten viktig.Contact451 skrev:
Det viktigaste just nu är att få ett tätt tak så man kan jobba vidare oavsett väder.
Vadå nej?useless skrev:
Det var underförstått att när all isolering är på plats som det är viktigt, eller i alla fall när det börjar bli en större temperaturskillnad som du skriver.
Godmorgon!
Jag tackar er alla för era svar.
Nu är jag otroligt mycket mindre orolig. I alla fall för tillfället.
Jag var orolig pga att tidigare ha "drabbas" av " kunniga" hantverkare.
Önskar er alla en god midsommarafton.
Jag tackar er alla för era svar.
Nu är jag otroligt mycket mindre orolig. I alla fall för tillfället.
Jag var orolig pga att tidigare ha "drabbas" av " kunniga" hantverkare.
Önskar er alla en god midsommarafton.
Klicka här för att svara