1 193 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
Frico Elektra F
Köpte nyligen en värmefläkt model Frico ELF331 Elektra F IP65 till gårdssnickeriet. Packar upp den stoppa i kontakten och sätter igång den. Värmeslingan blir varm men fläkten snurrar inte. Provar alla möjliga lägen på knapparna, läser i instruktionsboken, testar olika vägguttag - fläktmotorn går inte igång. Kollar om det är spänning på kabeln till motorn: ja! Skickar tillbaka fläkten för den är ju uppenbarligen trasig. Idag får jag ett paket med samma fläkt tillbaka och tänker: bra då är den lagat nu. I med kontakten - händer ingenting. Jag ringer till supporten och de säger att den fungerade hos dem! Hur kan det vara möjligt????
Kan det finnas nån förklaring? Är tacksam för upplysning.
Kan det finnas nån förklaring? Är tacksam för upplysning.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Slingan blir varm ,fläkten går inte , då finns det spänning
Sätt i stickproppen och var lite omild med den , ruska och stöt den mot golvet , kan vara en dåligt montage med glapp som följd
Som näst sista utväg , om det går och du har kunskap , öppna något lock och se var fläktens kabel sitter och mäta där .
Sista utväg , åka själv med den till där dom provat och säger att den fungerar
Sätt i stickproppen och var lite omild med den , ruska och stöt den mot golvet , kan vara en dåligt montage med glapp som följd
Som näst sista utväg , om det går och du har kunskap , öppna något lock och se var fläktens kabel sitter och mäta där .
Sista utväg , åka själv med den till där dom provat och säger att den fungerar
Ja något fel är det på den och då kan man undra var det sitter ,men för att inte skruva isär något som dom kan slå tillbaka med så är det bäst att skicka den tillbaka , men jag undrar vad resultat blirS stepnol skrev:
Kom gärna igen och tala om det
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden