Vi har självdrag i huset med Fresh fläktar i bägge badrum samt tvättstuga. Hur ska dessa vara inställda?
Idag har vi dom på konstant på väldigt lågt varv sedan satt på Humidity (Max).

Hur kör ni andra?

• En Fresh ventilationsfläkt med reglage för hastighet och fuktighetskontroll mot en matta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M
Olika beroende på årstid, ganska lågt (finns ju ingen hastighetsskala) på vintern och på sommaren ganska högt, nära max.

fuktstyrningen står på Max.

M Marcussjogren skrev:
Olika beroende på årstid, ganska lågt (finns ju ingen hastighetsskala) på vintern och på sommaren ganska högt, nära max.

fuktstyrningen står på Max.
Ja det som är dåligt är att man inte har nån hastighetskala utan får gå på typ ljudkänslan.
Men då är det kanske grundinställning som du säger högre på sommarn men lägre på vintern men alltid med nån kontinuerlig rörelse

• Gilla
Matte K.
  • Laddar…
M
J Jazze84 skrev:
Ja det som är dåligt är att man inte har nån hastighetskala utan får gå på typ ljudkänslan.
Men då är det kanske grundinställning som du säger högre på sommarn men lägre på vintern men alltid med nån kontinuerlig rörelse
så gör jag i alla fall. På vintern kör jag ner den till lägsta och trycker upp den några gånger.
På sommaren kör jag upp den på Max och sen ner några gånger :)

M Marcussjogren skrev:
så gör jag i alla fall. På vintern kör jag ner den till lägsta och trycker upp den några gånger.
På sommaren kör jag upp den på Max och sen ner några gånger :)
Ja det är också en lösning =D

• Haha
Marcussjogren
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.