Hej!

Jag har en Fresh Intellivent på en liten toalett i vår villa. Hittills har den fungerat bra i flera år (går alltid lite grann utan att lampan lyser, och går upp i varv med blått sken ibland).

Nu har den dock fått spel och går precis hela tiden på full fart med fast blått sken. Det är inte rimligt - det är en toalett, det är inte fuktigt därinne och inte ens när jag har dörren uppe permanent så slutar den. Jag har rengjort fläkten, haft en avstängd några timmar osv. Den går alltid tillbaka till att bete sig likadant.

Någon som haft liknande problem? Är det något jag missar, t ex en fuktsensor som sitter någonstans där jag missat att rengöra?

Tacksam för alla tips.

Det har inte blivit fuktigare då? Ställs den in via fresh-appen, vad står den inställd på för känslighet?

Düsseldorff
Du har inte haft strömavbrott? Mina badrumsfläktar (som iofs inte är Intellivent) kan uppföra sig rätt märkligt efter strömavbrott. Då räcker det att koppla upp sig mot dem i appen så återgår de till normalt uppförande.

ClasseClas
Min erfarenhet är att den ibland omkalibrerar fuktmätningen och då går den med fast blått sken med full fart. Som mest vill jag minnas att den går 1-2 h. Låt den vara ett tag och går den inte tillbaka till normalläge så kontakta Fresh ang felsökning och ev utbyte om du har garanti kvar.

Tack för alla svar. Någon app har jag inte vad jag vet, det är nog en enklare modell. Strömavbrott har vi inte haft, men har som sagt haft den avslagen ett tag och startat om.

Vilken Fresh Intellivent har du? Jag har en Fresh Intellivent 2.0 och på den går det att stänga av fuktstyrningen. Om det går att göra på din kan du ju testa det.

• Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.