8 860 läst ·
5 svar
9k läst
5 svar
Freebo, erfarenheter?
Någon som har erfarenheter av Freebo som leverantör av solpaneler?
Använder sig tydligen av paneler som tillverkas i Österrike. Tyska växelriktare av märket Steca alternativt Fox (Kina) då Steca har leveransproblem.
Lite lägre effekt på panelerna 350 eller 365 WP (två olika modeller) jämfört med kinesiska som väl brukar ligga på 390 WP men ska enligt Freebo bl.a vara bättre på att fånga upp släpljus (mha prismor) samt hålla bättre kvalitet tack vara längre presstid vid tillverkning.
De pratar överlag mycket om europeisk kontra kinesisk kvalitet men om det är värt prisskillnaden har jag svårt att avgöra.
Använder sig tydligen av paneler som tillverkas i Österrike. Tyska växelriktare av märket Steca alternativt Fox (Kina) då Steca har leveransproblem.
Lite lägre effekt på panelerna 350 eller 365 WP (två olika modeller) jämfört med kinesiska som väl brukar ligga på 390 WP men ska enligt Freebo bl.a vara bättre på att fånga upp släpljus (mha prismor) samt hålla bättre kvalitet tack vara längre presstid vid tillverkning.
De pratar överlag mycket om europeisk kontra kinesisk kvalitet men om det är värt prisskillnaden har jag svårt att avgöra.
Tyvärr!! Hur effektiva cellerna är kan jag inte svara på än men däremot hur kundservicen fungerar eller rättare sagt inte fungerar, det är jag väl medveten om ! Du får tyvärr ingen hjälp vid problem! Jag var i kontakt med kundservice för c:a 2 månader sedan och blev lovad återkoppling och jag väntar fortfarande !!!!!!!G grogg skrev:Någon som har erfarenheter av Freebo som leverantör av solpaneler?
Använder sig tydligen av paneler som tillverkas i Österrike. Tyska växelriktare av märket Steca alternativt Fox (Kina) då Steca har leveransproblem.
Lite lägre effekt på panelerna 350 eller 365 WP (två olika modeller) jämfört med kinesiska som väl brukar ligga på 390 WP men ska enligt Freebo bl.a vara bättre på att fånga upp släpljus (mha prismor) samt hålla bättre kvalitet tack vara längre presstid vid tillverkning.
De pratar överlag mycket om europeisk kontra kinesisk kvalitet men om det är värt prisskillnaden har jag svårt att avgöra.
B bostr skrev:Tyvärr!! Hur effektiva cellerna är kan jag inte svara på än men däremot hur kundservicen fungerar eller rättare sagt inte fungerar, det är jag väl medveten om ! Du får tyvärr ingen hjälp vid problem! Jag var i kontakt med kundservice för c:a 2 månader sedan och blev lovad återkoppling och jag väntar fortfarande !!!!!!!
I am also frustrated by Freebo. I signed with them in Sep22. In Jan23 they delivered all material and their subcontractor installed the växelriktare. Sinne Rhen I am waiting for installation. I have sent many emails and have called their service number several times. Always I get the answer: our installation team will call to arrange a date for installation! But nothing is happening.B bostr skrev:Tyvärr!! Hur effektiva cellerna är kan jag inte svara på än men däremot hur kundservicen fungerar eller rättare sagt inte fungerar, det är jag väl medveten om ! Du får tyvärr ingen hjälp vid problem! Jag var i kontakt med kundservice för c:a 2 månader sedan och blev lovad återkoppling och jag väntar fortfarande !!!!!!!
My experience: do not trust Freebo!
Någon fler som har erfarenhet av freebo?
Skumma säljare som la ett pris direkt när de var och hälsade på och ville ha kontrakt direkt. Och tjatade sedan, klassiska "vi ger ett erbjudande just nu och det gäller till dag xx". Och dyrare än offerter från andra företag. Så inget Freebo för oss så jag vet inget nåt om solpanelerna osv.
Klicka här för att svara