Var det ett nybygge eller en renovering? Om det är ett nybygge förstår jag inte varför man har höjt upp golvet i halva huset? Är ju en stor kant mellan kök/vardagsrum och hallen?

D doubleH skrev:
Om du tittar noga så är det en separett-toalett med separat avlopp för urinen.
Troligen finns inte vägghängd separett med spoltank inbyggd i väggen...
Det finns väl både inget som hindrar att man sätter fixturen mellan väggreglarna ändå, som vanligt? Förutom att man glömt bort det när man byggde väggen då...

Cheesen
A Arga ingenjörn skrev:
Det var ju lite kul utifrån, men vad hände på toaletten egentligen? Vägghängd toalett med tanken utanpå, men med inkaklad fixtur i en låda som inte är infälld i väggen. Hjärnblödning...
Det är inte det jobbigaste.... Det här är ett hus för den kissnödiga. Ytan på toaletter och badrum tar ju upp ungefär samma yta som hälften av sovrummen.
Om man spenderat 1/3 av sin tid i sängen och vilar så innebär denna fördelning att man sitter 1/6 av sin tid på toa. (4 timmar/dag)...

Jag gillar designen och utformningen litegrann. Tycker ändå att funktionen fått ge vika lite för mycket. Det där taket med falsad plåt i fel riktning och flera takfönster kommer aldrig att hålla tätt i längden. Sen stör jag mig på att man lyxat till huset men valt det billigaste trallvirket man hittat till altanen, det ger inget vidare helhetsintryck.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
A Arga ingenjörn skrev:
Det finns väl både inget som hindrar att man sätter fixturen mellan väggreglarna ändå, som vanligt? Förutom att man glömt bort det när man byggde väggen då...
Kan ju bero på vad som finns på andra sidan väggen...
Kanske inte ens sitter en fixtur utan det handlar ev om att dölja rör/avlopp.
Jag tycker inte man skall vara så snabb att döma ut lösningar som felaktiga innan man vet bakgrunden till varför det är gjort på ett visst sätt.

• Gilla
nilsson_architecture
  • Laddar…
Undervåningen är ca 90 kvadratmeter, så jag förstår inte hur man kan få boytan till 200. Räknar man verkligen med att övervåningen har samma yta som undervåningen? Eller har man räknat in garaget i boytan?

D doubleH skrev:
Kan ju bero på vad som finns på andra sidan väggen...
Kanske inte ens sitter en fixtur utan det handlar ev om att dölja rör/avlopp.
Jag tycker inte man skall vara så snabb att döma ut lösningar som felaktiga innan man vet bakgrunden till varför det är gjort på ett visst sätt.
Fast det finns ju inget på andra sidan väggen enligt planen. Och avloppet går uppenbart i väggen eftersom utbyggnaden är för grund för att dölja något avlopp. Hursomhelst, jag tänker inte hindra dig från att tycka ser ser toppen ut.

M m@s skrev:
Undervåningen är ca 90 kvadratmeter, så jag förstår inte hur man kan få boytan till 200. Räknar man verkligen med att övervåningen har samma yta som undervåningen? Eller har man räknat in garaget i boytan?
Gästrummet bredvid garaget är säkerligen inräknat i vart fall.

• Gilla
nilsson_architecture
  • Laddar…
A Arga ingenjörn skrev:
Fast det finns ju inget på andra sidan väggen enligt planen. Och avloppet går uppenbart i väggen eftersom utbyggnaden är för grund för att dölja något avlopp. Hursomhelst, jag tänker inte hindra dig från att tycka ser ser toppen ut.
Jag säger inte att det ser toppen ut.
Bara att det kan finnas anledningar till varför man valt att göra på det sättet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.