3 896 läst ·
23 svar
4k läst
23 svar
Fredagshuset: Med solljuset i centrum på Vetteberget
Det finns väl både inget som hindrar att man sätter fixturen mellan väggreglarna ändå, som vanligt? Förutom att man glömt bort det när man byggde väggen då...D doubleH skrev:
Det är inte det jobbigaste.... Det här är ett hus för den kissnödiga. Ytan på toaletter och badrum tar ju upp ungefär samma yta som hälften av sovrummen.A Arga ingenjörn skrev:
Om man spenderat 1/3 av sin tid i sängen och vilar så innebär denna fördelning att man sitter 1/6 av sin tid på toa. (4 timmar/dag)...
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Jag gillar designen och utformningen litegrann. Tycker ändå att funktionen fått ge vika lite för mycket. Det där taket med falsad plåt i fel riktning och flera takfönster kommer aldrig att hålla tätt i längden. Sen stör jag mig på att man lyxat till huset men valt det billigaste trallvirket man hittat till altanen, det ger inget vidare helhetsintryck.
Kan ju bero på vad som finns på andra sidan väggen...A Arga ingenjörn skrev:
Kanske inte ens sitter en fixtur utan det handlar ev om att dölja rör/avlopp.
Jag tycker inte man skall vara så snabb att döma ut lösningar som felaktiga innan man vet bakgrunden till varför det är gjort på ett visst sätt.
Fast det finns ju inget på andra sidan väggen enligt planen. Och avloppet går uppenbart i väggen eftersom utbyggnaden är för grund för att dölja något avlopp. Hursomhelst, jag tänker inte hindra dig från att tycka ser ser toppen ut.D doubleH skrev:
Jag säger inte att det ser toppen ut.A Arga ingenjörn skrev:
Bara att det kan finnas anledningar till varför man valt att göra på det sättet.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Frossa i byggnadsvård i Svedjans herrgård - Fredagshuset
Artikelkommentarer -
Fredagshuset: 1700-talspärlan vid Löwenströmska trädgården i Vaxholm
Artikelkommentarer -
Ett levande centrum
Bostadspolitik -
Fredagshuset: Villa G med 360 graders utsikt och takpool
Artikelkommentarer -
Wingårdhs Villa Amundön - Fredagshuset