Renoverar köket i en gammal bostadsrätt, får inte koppla köksfläkten på utsuget utan måste sitta en Frånluftsventil, har varit och köpt detta men förstår inte hur jag ska få fast donet i ramen,
Delar till en frånluftsventil omonterade på mörk bakgrund: fyrkantig vit ram, rund vit kupa och cylindrisk kanal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Delar till en frånluftsventil utspridda på ett mörkt tyg med golv och gardiner i bakgrunden.
Skapa konto

börja med att lossa den blanka ventilstosen från själva ventilen.

Hand håller en metallventilationsdel nära en vit plastlockdel på mörkt underlag.
Skapa konto

prova hur den passar direkt i hålet på den stora skivan

Vit ventilationsskiva med cirkulär metallanslutning hålls i handen.
Skapa konto

Har du nån silicon eller sättlim hemma så kleta det under flänsen och sätt tillbaka stosen så som du gjort och vänta tills imorgon med att montera plattan mot hålet i väggen.

Öppning i en vitmålad vägg med osynliga rör och kablar, omgiven av betong och en genomgående böjlig sladd.
Skapa konto

Nix går inte

Det är möjligt att du får klippa nån cm på överkanten av plattan för att nerkanten på stosen inte ska ta i nerkanten av hålet. Kleta sedan silikon/sättlim på väggen runt hålet,tryck dit plattan och ev fäst provisoriskt plattan med ett par småspik och vänta några timmar innan du öppnar upp ventilkäglan 4-6 varv och skruvar dit ventilen.klart

Kleta även tätt högst upp mot taket med silicon/sättlim

Behöver jag inte stosen då ?

• Hand håller en vit plaststos med etikett intill en del av en svart och vit konstruktion.
    Skapa konto
Redigerat:
släng den. den är till för att montera slang på när man direktkopplar en köksfläkt

Aha Okej då är jag med, Men då räcker det med lim då?

jajjamän

Tack som fan :) bara montera efter granitskivan och kaklingen då :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.