1 023 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Frånluftsvärmepump
Pumpen heter Nibe Fighter 360P, har inte hört talas om någon 360N (och det verkar inte Google heller)
Info här: http://www.nibe.se/Produkter/Franluftsvarmepumpar/Produktsortiment/FIGHTER-360P/
Jag vet inte vad det kostar med installation och allt. Men jag vet att de som bygger nytt Älvsbyhus eller Smålandsvillan kan uppgradera från 310P till 360P om man planerar att värma upp t.ex. ett garage utöver villan.
Sugen på att installera?
Info här: http://www.nibe.se/Produkter/Franluftsvarmepumpar/Produktsortiment/FIGHTER-360P/
Jag vet inte vad det kostar med installation och allt. Men jag vet att de som bygger nytt Älvsbyhus eller Smålandsvillan kan uppgradera från 310P till 360P om man planerar att värma upp t.ex. ett garage utöver villan.
Sugen på att installera?
Jag har installerat en Nibe 1235 + Nibe FLM30.
Har ett kontrakt med en husleverantör där jag skall betala mellanskillnaden på
en Nibe 360n och ovanstående grejer.
Leverantören vill ha ca 42' emellan, vilket jag tycker låter mycket.
Hittat detta via prisjakt.nu:
Nibe 360P för ca 35'
Nibe 1235 för ca 46'
Nibe FLM30 för ca 12'
Min matematik säger då att det borde ligga runt (46+12-35) 23' i mellanskillnad.
/Christian
Har ett kontrakt med en husleverantör där jag skall betala mellanskillnaden på
en Nibe 360n och ovanstående grejer.
Leverantören vill ha ca 42' emellan, vilket jag tycker låter mycket.
Hittat detta via prisjakt.nu:
Nibe 360P för ca 35'
Nibe 1235 för ca 46'
Nibe FLM30 för ca 12'
Min matematik säger då att det borde ligga runt (46+12-35) 23' i mellanskillnad.
/Christian
Det lät ju lite mycket. Be att få en skriftlig offert eller kostnadsspecifikation.
Vad jag förstår är det bara att byta ut 1235-an och FLM 30 mot en 360P, alltså att ventilationskanaler och allt finns på plats i huset redan? Blir installationsjobbet på sin höjd att dra om lite rör låter ju 42 tusen som ett lite dåligt pris...
Vad jag förstår är det bara att byta ut 1235-an och FLM 30 mot en 360P, alltså att ventilationskanaler och allt finns på plats i huset redan? Blir installationsjobbet på sin höjd att dra om lite rör låter ju 42 tusen som ett lite dåligt pris...
Klicka här för att svara