På nedervåning är kök och badrum där badrummet har en paxfläkt.

Ovanvåning är sovrum och vardagsrum. Tilluft via spaltventiler i kök (ner) och sovrum (uppe)

Tror det behövs en till frånluftsfläkt i vardagsrummet för att det ska bli bra. Hittar bara pax/fresh-fläktar för badrum. Finns det något annat att välja mellan eller blir det en till pax/intellivent fläkt?

Attitudeswe
Fläkt uppe på taket med rör ner dit du vill suga ut luften

jag hade nog tagit tilluft i ena änden av loftet (huvudänden) och frånluft vid fötterna

Då får du två fläktar som konkurrerar med varandra. Bättre att öka utsuget från badrummet. Frånluft=bad, tilluft=sovrum

Såg att bilden på planlösningen inte kom med.

Kommer inte ha någon takgenomföring utab vi vill ha helt sedumtak utan andra element.

• Arkitektritningar av ett hus med planlösning och fyra fasadvyer, utan takgenomföringar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N Nikorasu skrev:
Då får du två fläktar som konkurrerar med varandra. Bättre att öka utsuget från badrummet. Frånluft=bad, tilluft=sovrum
Det går ju att öka badrumsfläkten men är det bättre än att ha en frånluftsfläkt på vardera våning? Varma luften på sommaren kan vara trevlig att vädra ut istället för att ”suga ner” luften ut genom badrummet?

Jag kanske tänker för mycket och ska nöja mig med fläkten i badrummet?

Enkelt och beprövat brukar bli bra. Öppna fönstret i sovrummet om det blir för varmt.

• Gilla
PeterFalun
  • Laddar…
Attitudeswe
Du skall inte byta plats på övre och nedre plan?

Sova i svalka och få bättre utsikt från kök/vardagsrum. Entre ser ju ut att kunna gå till övervåning också...

Attitudeswe Attitudeswe skrev:
Du skall inte byta plats på övre och nedre plan?

Sova i svalka och få bättre utsikt från kök/vardagsrum. Entre ser ju ut att kunna gå till övervåning också...
Det går inte tyvärr, bbr sätter flera käppar i hjulet för det. Men det hade såklart varit trevligast om inte vi har de regler vi har..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.