401 läst ·
5 svar
401 läst
5 svar
Frånluftsfläkt källare Pax Calima och liknande
Hej, efter att våran oljepanna togs bort och vi monterade en luftvattenpump, så står ju öppningen till rökgången öppen i pannrummet, då vi har ett suterräng hus med lite hög radonhalt källarplan funderar jag på att sätta en evakuerings fläkt som trycker ut luft via skorstenen, har läst på lite om PAX Calima som verkar ha bra prestanda, går det att få denna att snurra konstant? Eller kan man få den att gå via schema?
Produkter som diskuteras: "Pax Calima"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 749 kr inkl moms
Läs mer
Produkter som diskuteras: "pax calima"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Har satt PAX calima hos pappa på landet. Kan ställa ett lågt grundflöde, tex 30%, sen drar den igång högt (Mot inställt) på sensor, vid behov, fukt, eller tex när men slår på ljuset. KAnonbra, men då blåser vi rakt genom vägg.
Har dock själv köpt Fresh SKY Intellivent som jag skall installera på mitt sommarställe. Blev rekommenderad att de skulle vara ytterliagre ett snäpp bättre. Fresh har 147m3 och 57pa tryck. PA 110m3 och 25Pa. Just med tanke på att du skall köra den via skorsten gör nog att lite bättre tryck är att föredra.
Har dock själv köpt Fresh SKY Intellivent som jag skall installera på mitt sommarställe. Blev rekommenderad att de skulle vara ytterliagre ett snäpp bättre. Fresh har 147m3 och 57pa tryck. PA 110m3 och 25Pa. Just med tanke på att du skall köra den via skorsten gör nog att lite bättre tryck är att föredra.
Tackar! Ska kollaM mojjen skrev:Har satt PAX calima hos pappa på landet. Kan ställa ett lågt grundflöde, tex 30%, sen drar den igång högt (Mot inställt) på sensor, vid behov, fukt, eller tex när men slår på ljuset. KAnonbra, men då blåser vi rakt genom vägg.
Har dock själv köpt Frech SKY Intellivent som jag skall installera på mitt sommarställe. Blev rekommenderad att de skulle vara ytterliagre ett snäpp bättre. Fresh har 147m3 och 57pa tryck. PA 110m3 och 25Pa. Just med tanke på att du skall köra den via skorsten gör nog att lite bättre tryck är att föredra.
Klicka här för att svara