Hej, efter att våran oljepanna togs bort och vi monterade en luftvattenpump, så står ju öppningen till rökgången öppen i pannrummet, då vi har ett suterräng hus med lite hög radonhalt källarplan funderar jag på att sätta en evakuerings fläkt som trycker ut luft via skorstenen, har läst på lite om PAX Calima som verkar ha bra prestanda, går det att få denna att snurra konstant? Eller kan man få den att gå via schema?

Den går att koppla och ställa för konstant gång.

• Gilla
funkisklasse
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Den går att koppla och ställa för konstant gång.
Vet du om man kan få den att gå konstant med högt varvtal? Pallar den det?

F funkisklasse skrev:
Vet du om man kan få den att gå konstant med högt varvtal? Pallar den det?
Vet inte men tror det, läs manualen som finns här.

Skriv """ pax calima monteringsanvisning """

Har satt PAX calima hos pappa på landet. Kan ställa ett lågt grundflöde, tex 30%, sen drar den igång högt (Mot inställt) på sensor, vid behov, fukt, eller tex när men slår på ljuset. KAnonbra, men då blåser vi rakt genom vägg.

Har dock själv köpt Fresh SKY Intellivent som jag skall installera på mitt sommarställe. Blev rekommenderad att de skulle vara ytterliagre ett snäpp bättre. Fresh har 147m3 och 57pa tryck. PA 110m3 och 25Pa. Just med tanke på att du skall köra den via skorsten gör nog att lite bättre tryck är att föredra.

• Gilla
funkisklasse
  • Laddar…
M mojjen skrev:
Har satt PAX calima hos pappa på landet. Kan ställa ett lågt grundflöde, tex 30%, sen drar den igång högt (Mot inställt) på sensor, vid behov, fukt, eller tex när men slår på ljuset. KAnonbra, men då blåser vi rakt genom vägg.

Har dock själv köpt Frech SKY Intellivent som jag skall installera på mitt sommarställe. Blev rekommenderad att de skulle vara ytterliagre ett snäpp bättre. Fresh har 147m3 och 57pa tryck. PA 110m3 och 25Pa. Just med tanke på att du skall köra den via skorsten gör nog att lite bättre tryck är att föredra.
Tackar! Ska kolla

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.