Hejsan.
Har en radonsug som tidigare ägare installerade som har sin frånluft på framsidan av fasaden, ca 15cm från marken.
På vintern blir det rätt rejäl isbildning, vilket jag antar är ofrånkomligt när luft med högre fuktighet kommer ut i kylan.
Men det måste väl finnas någon bättre lösning eller don tänkt att hantera det?
Just nu förstörs panelen och det blir rejält med is både bakom den och längs grunden samt att Häcken för pga varm luft.
Någon som har några idéer om vad man skulle kunna hitta på eller vilken produkt som är lämplig?
.
Har en radonsug som tidigare ägare installerade som har sin frånluft på framsidan av fasaden, ca 15cm från marken.
På vintern blir det rätt rejäl isbildning, vilket jag antar är ofrånkomligt när luft med högre fuktighet kommer ut i kylan.
Men det måste väl finnas någon bättre lösning eller don tänkt att hantera det?
Just nu förstörs panelen och det blir rejält med is både bakom den och längs grunden samt att Häcken för pga varm luft.
Någon som har några idéer om vad man skulle kunna hitta på eller vilken produkt som är lämplig?
.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tack så mycket, då vet jag vart jag ska vända mig
Två av fem plåtslagare som haft tid att svara, och en som varit på besök men inte fått någon bra lösning.
Överväger att kapa panelen horisontellt ovanför och sätta ett överbläck för att kunna reparera den delen.
Därefter ta bort panelen under och se hur det ser ut, samt förlänga röret och vinkla det lite och eventuellt bygga någon låda runt det som inte är allt för djup.
Någon som har en bättre idé?
Överväger att kapa panelen horisontellt ovanför och sätta ett överbläck för att kunna reparera den delen.
Därefter ta bort panelen under och se hur det ser ut, samt förlänga röret och vinkla det lite och eventuellt bygga någon låda runt det som inte är allt för djup.
Någon som har en bättre idé?
Tackar.R Runnis skrev:
Dynan står mot Häcken, tyvärr en häck placerad precis bredvid som tar skada av varm luft på vintern. Så den har bara stått som isolering mot Häcken.
Tyvärr ingen skillnad med eller utan
Klicka här för att svara