Har ett hus byggt 63 med självdrag. Kanalerna är tillverkade i eternit. I tvättstugan har vi tätat för att det var ett stort hål mellan eternitkanalen och bjälklaget. Efter att vi gjort det har det börjat ramla ner isolering och tallbarr i mängder.. innan kunde man hitta lite till och från… någon som sitter på någon förklaring varför och hur vi kan åtgärda detta? Vi har ingen vind så kan inte kolla hur det ser ut uppifrån tyvärr.
F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 769 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 769 inlägg
Välkommen till forumet!
Om det trillar in saker genom ventilationen så kommer det ju någonstans ifrån. Vart leder röret? Upp på taket? Saknas det någon huv eller galler så fåglarna försöker bygga bo?
Dags att rensa kanalerna kanske?
Om det trillar in saker genom ventilationen så kommer det ju någonstans ifrån. Vart leder röret? Upp på taket? Saknas det någon huv eller galler så fåglarna försöker bygga bo?
Dags att rensa kanalerna kanske?
Röret leder upp på taket från källaren. Det finns ingen huv på den, så det kan absolut varit någon fågel som försökt bygga där. Vi kan tyvärr inte rensa kanalerna då det är eternitkanaler.. Det låter som vi får börja med att sätta dit en huv på taket och se om det gör någon skillnad. Tack!F fredrik.johansson skrev:Välkommen till forumet!
Om det trillar in saker genom ventilationen så kommer det ju någonstans ifrån. Vart leder röret? Upp på taket? Saknas det någon huv eller galler så fåglarna försöker bygga bo?
Dags att rensa
F fredrik.johansson skrev:
Klicka här för att svara
