Hej, har en Franke köksfläkt 600-serien som har hängt sig. När jag stoppar i sladden så kör den ett självtest (förmodar jag), varvar upp till olika hastigheter, för att sen låsa sig och lampan blinkar på knappen "3/MAX". Ingen knapp går att trycka på sen, inte ens belysningen. Någon som råkat ut för det samma och finns det en lösning? /Hans PS har kontaktat Franke men inget svar än)
 
Hej!
Har en Franke med exakt samma problem. Hur gick du tillväga? Gick det att lösa eller blev det en helt ny fläkt?
 
Hej, jo den hänger kvar och fungerar. Jag tog isär den, om jag minns rätt så lödde jag igenom de lödpunkter jag kom åt. Sen om det var att den blev strömlös eller om jag lyckades med lödningen vet jag ej. (Nästa sak som gick sönder var belysningen, sitter en liten transformator i framkant, enkel att byta.) Hoppas ni får till den /Hans
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.