Gör nu som Multiman föreslår. Tänk efter. Det finns vara ett ställe att montera den. Tips. Det är inte en pubisring!😁

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Var inte så hårda mot en gammal tant. Det här är helt nytt område för mig som jag försöker lära mig. När jag pratade med killen i butiken sa han att jag behövde en packning/ tätning/ o-ring. Trodde automatiskt då att det gula saken i påsen var till något annat. Tog därför den svarta också. Därav min fråga från början om jag skulle köpa två eller en vara. Från svaret förstår jag nu att det redan var en o-ring i påsen. Bara annan färg. Eller är jag helt ute och cyklar? Ska jag ta bort den svarta och sätta som den gula medföljande? Svårt att förstå ”spindeln” som jag nu ser på en brukanvisning som följde med. Jag förstår inte steget: ”skruva upp spindeln och därmed kranskärlen så långt det går” Käglan skruvas ju inte. Den liksom trycks in.

Och jo jag förstår hur det funkar att de måste vara rätt så vattnet inte strilar upp ur gängorna när jag har en trädgårdsslang som stoppar flödet som vill ut genom kranhålet eller vad 17 det heter. Men det är svårt att se hur den där lilla packningen och dess placering skulle stoppa det sprutande flödet rakt ner i kranen som är så fort jag släpper på vattnet. Det hålet som jag visar med pil.

Tack för tålamod att lära en medelålders dam lite vvs-skills 🩷

• IMG_5791.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_5792.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_5794.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_5795.jpeg
    Skapa konto
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Nu har jag kollat lite videos och ser att jag missar något mellansteg där. Det är något knas inuti med det. Det känns som att något som borde röra sig inte gör det. Ska följa instruktionen i videorna vid tillfälle.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
A Ansanpansan skrev:
Jag förstår inte steget: ”skruva upp spindeln och därmed kranskärlen så långt det går”
Jag tolkar detta som att helt enkelt öppna kranen maximalt.

• Gilla
Ansanpansan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.