983 läst ·
9 svar
983 läst
9 svar
Från pest till kolera
Moderator
· Stockholm
· 57 798 inlägg
Jag är också tveksam över "nymodigheten" (är moderator, har i övrigt inget med byggahus som företag att göra). Men jag förstår faktiskt inte problemet, för oss som är medlemmar. Det är väl bara att logga in, eller se till att aldrig logga ut?
Hur detta påverkar nykomlingar som ännu inte registrerat sig är däremot en annan fråga.
Hur detta påverkar nykomlingar som ännu inte registrerat sig är däremot en annan fråga.
Vi betalar inget. Någon måste göra det åt oss. Reklam är priset för att själva slippa pröjsa. Annonsörerna vill ha något för sina pengar. Alltså kommer vi att se annonser. Trevligt att vi som skriver en rad då och då ser mindre, men absolut inget som vi kan kräva. Skärpning.
Mvh Findus
Mvh Findus
Tror folk att det är gratis att driva en sida som denna?
Nog för att jag önskar ett reklamfritt samhälle, men på något sätt ska ju driften av sajten bekostas också.
Nog för att jag önskar ett reklamfritt samhälle, men på något sätt ska ju driften av sajten bekostas också.
Läs tråden om blurriga bilder så förstår du varför en del inte vill vara inloggade hela tiden. Fast man är inloggad som måste man skriva något bla bla inlägg för att inte se reklam.H hempularen skrev:Jag är också tveksam över "nymodigheten" (är moderator, har i övrigt inget med byggahus som företag att göra). Men jag förstår faktiskt inte problemet, för oss som är medlemmar. Det är väl bara att logga in, eller se till att aldrig logga ut?
Annonser, absolut. Intäkter måste in. Däremot upptäckte jag precis att det börjat dyka upp annonser som ser ut som inlägg, bland inläggen, vilket jag tycker är att ta det ett steg för långt. Annonser bland inläggen stör mig inte, men låt de se ut som annonser, inte som inlägg.
Jag kör Firefox med Adblock Plus både på mobilen och datorn och har aldrig haft problem med prestanda.Christer1968 skrev:
Jag har aldrig sett nån reklam insprängd bland inläggen. Däremot verkar webläsaren bli lite förvirrad när adblockern tar bort saker mitt på sidan så om man försöker gå till en anchor-länk (ett specifikt inlägg t ex) hamnar man oftast en bit under det inlägget man skulle till...
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Nu har vi gjort lite förbättringar https://www.byggahus.se/forum/threads/sponsrat-innehall-mitt-i-tradarna.312987/page-5#post-2935588
Klicka här för att svara