C
Från blurriga bilder för inte inloggade medlemmar till reklam för inloggade medlemmar.....

Tack och adjö från mig. Kommer att be att min profil raderas
 
C
Och gör min surfplatta så slö att det går snabbare att skicka snigelpost....
Berätta göra om du vet någon version av adblock som fungerar bra på en surfplatta
 
Jag är också tveksam över "nymodigheten" (är moderator, har i övrigt inget med byggahus som företag att göra). Men jag förstår faktiskt inte problemet, för oss som är medlemmar. Det är väl bara att logga in, eller se till att aldrig logga ut?

Hur detta påverkar nykomlingar som ännu inte registrerat sig är däremot en annan fråga.
 
Reklam kommer även för inloggade medlemmar om man inte skriver något på x antal dagar. X är inte speciellt många dagar tror jag, jag får i alla fall reklam titt som tätt.
 
Vi betalar inget. Någon måste göra det åt oss. Reklam är priset för att själva slippa pröjsa. Annonsörerna vill ha något för sina pengar. Alltså kommer vi att se annonser. Trevligt att vi som skriver en rad då och då ser mindre, men absolut inget som vi kan kräva. Skärpning.
Mvh Findus
 
  • Gilla
RiKr och 4 till
  • Laddar…
Tror folk att det är gratis att driva en sida som denna?

Nog för att jag önskar ett reklamfritt samhälle, men på något sätt ska ju driften av sajten bekostas också.
 
C
H hempularen skrev:
Jag är också tveksam över "nymodigheten" (är moderator, har i övrigt inget med byggahus som företag att göra). Men jag förstår faktiskt inte problemet, för oss som är medlemmar. Det är väl bara att logga in, eller se till att aldrig logga ut?

Hur detta påverkar nykomlingar som ännu inte registrerat sig är däremot en annan fråga.
Läs tråden om blurriga bilder så förstår du varför en del inte vill vara inloggade hela tiden. Fast man är inloggad som måste man skriva något bla bla inlägg för att inte se reklam.
 
Annonser, absolut. Intäkter måste in. Däremot upptäckte jag precis att det börjat dyka upp annonser som ser ut som inlägg, bland inläggen, vilket jag tycker är att ta det ett steg för långt. Annonser bland inläggen stör mig inte, men låt de se ut som annonser, inte som inlägg.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Christer1968 skrev:
Och gör min surfplatta så slö att det går snabbare att skicka snigelpost....
Berätta göra om du vet någon version av adblock som fungerar bra på en surfplatta
Jag kör Firefox med Adblock Plus både på mobilen och datorn och har aldrig haft problem med prestanda.
Jag har aldrig sett nån reklam insprängd bland inläggen. Däremot verkar webläsaren bli lite förvirrad när adblockern tar bort saker mitt på sidan så om man försöker gå till en anchor-länk (ett specifikt inlägg t ex) hamnar man oftast en bit under det inlägget man skulle till...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.