Hösten 2016 var det här två förfallna lador i Tomelilla. På 13 månader har ägaren förvandlat dessa ruckel till en fräsch, lyxig skånegård.

Du kan läsa artikeln här: Från lada till modern skånegård

• Gilla
Gabriella J
  • Laddar…
Nu pratar vi!

Bästa fredagshuset jag kan minnas :D

Vad roligt att du tycker det. :D

Ja det blir intressantare om man får tillgång till före-bilder såhär.

Vad tusan kan det ha kostat att renovera upp det till det här skicket? Man får ju anta att de vill gå med vinst om det ligger för försäljning för 5 995 000 kr.

Han har gjort en del smarta val i alla fall. Slipat betonggolv är ju fint samtidigt som det inte behöver vara så så kostsamt. Ser det inte ut som att man har plockat ner tegelpannorna och återanvänt också? Kom på det först nu, det hade jag ju kunnat fråga om också.

Detta är ta mig tusan första gången jag faktiskt tycker ett hus är värt priset!
Vilken renovering och vilket fantastiskt hus.

• Gilla
OXYD och 1 till
  • Laddar…
Fast hur får de det till sju rum? Jag räknar till fem (eller sex med den stora hallen)

A
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Han har gjort en del smarta val i alla fall. Slipat betonggolv är ju fint samtidigt som det inte behöver vara så så kostsamt. Ser det inte ut som att man har plockat ner tegelpannorna och återanvänt också? Kom på det först nu, det hade jag ju kunnat fråga om också.
Det är riktigt, takpannorna är återanvända.

Wow, blir nästan sugen att bli skåning... ;)

lambo lambo skrev:
Wow, blir nästan sugen att bli skåning... ;)
Ja testa, det är helt underbart!

• Gilla
Sylvestris och 2 till
  • Laddar…
Ja det var en häftig ombyggnad. Kul med förebilderna.

Y
*meh* Nyfiken kollade jag i tro om att det handlade om en modern lyxig jordbruksverksamhet. ;)

Någon som vet vilken skiva från Paroc som åsyftas?

Riktigt fint hus, blev extremt förvånad över utgångspriset...

Lite tråkigt att de tog bort stallfönstren. Utan sådana smådetaljer ser huset ut som vilket nybygge som helst. Sen tycker jag att sovrum med fönster åt två olika väderstreck är väldigt mycket trevligare. Köksdelen har väldigt liten bänkyta så det är inget gourmetkök utan snarare take away-kök. Fasaden med den ojämna lite mjuka känslan har blivit slätspacklad och ser ut som prefabrikerat direkt från fabrik.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.