Instämmer med a.o.f. Den genuina Skånegårdsatmosfären är tyvärr borta.
 
a.o.f a.o.f skrev:
Lite tråkigt att de tog bort stallfönstren. Utan sådana smådetaljer ser huset ut som vilket nybygge som helst. Sen tycker jag att sovrum med fönster åt två olika väderstreck är väldigt mycket trevligare. Köksdelen har väldigt liten bänkyta så det är inget gourmetkök utan snarare take away-kök. Fasaden med den ojämna lite mjuka känslan har blivit slätspacklad och ser ut som prefabrikerat direkt från fabrik.
Jag håller med om fönstren. De höga smala till vänster är ju hur charmiga som helst. Och man skulle kanske försökt behålla även några små. Likaså tycker jag man kunde målat den gamla putsen med roller istället för att puts över. Men jag håller inte med dig om tillagningsyta - marmorön är ju enorm, och man har två arbetsytor även på spissidan.
 
Fantastiskt projekt, jag tycker avvägningarna de gjort mellan ursprungligt utseende och modern look och användbarhet är rätt. Och utgångspriset var ju en överraskning.
Ovanligt att ha en person med på mäklarbild....
 
  • Gilla
Ganescha
  • Laddar…
En slagning på nätet gav att denna kåk nyligen sålts för 6 000 000:-, Jag kan inte tycka annat än att det var prisvärt.
 
  • Gilla
Ganescha
  • Laddar…
J
Paroc Fatio heter isoleringsskivan som sedan förses med tjockputs.
 
J
BVP BVP skrev:
Någon som vet vilken skiva från Paroc som åsyftas?
Paroc Fatio heter isoleringsskivan som sedan förses med tjockputs.
 
J
a.o.f a.o.f skrev:
Lite tråkigt att de tog bort stallfönstren. Utan sådana smådetaljer ser huset ut som vilket nybygge som helst. Sen tycker jag att sovrum med fönster åt två olika väderstreck är väldigt mycket trevligare. Köksdelen har väldigt liten bänkyta så det är inget gourmetkök utan snarare take away-kök. Fasaden med den ojämna lite mjuka känslan har blivit slätspacklad och ser ut som prefabrikerat direkt från fabrik.
Kanske svårt att uppfatta storleken på köksöns, storlek är 3700x1250mm och det finns totalt 24 stycken lådor fyra skåp samt vaskskåp. Så riktigt med förvaring.
 
J
elpaco elpaco skrev:
Jag håller med om fönstren. De höga smala till vänster är ju hur charmiga som helst. Och man skulle kanske försökt behålla även några små. Likaså tycker jag man kunde målat den gamla putsen med roller istället för att puts över. Men jag håller inte med dig om tillagningsyta - marmorön är ju enorm, och man har två arbetsytor även på spissidan.
Det allra flesta av sidorna är orginalputs som har lagats och målats med silikatfärg. Däremot var södersidan (uteplats) så pass dålig att allt fick knackas ner och putsas om.
 
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.