De infällda dosorna i det kök jag renoverar ligger lite för lågt för att det skall bli snyggt på kakellisten. Vill ha uttagen mitt på listen. Kan jag borra hål i listen och dra ut FK:n och koppla osynligt i utanpåliggande uttag. Är det tillåtet?
Finns det extremt låga jordade utanpåliggande uttag?
Någon som vet??
Finns det extremt låga jordade utanpåliggande uttag?
Någon som vet??
gör ett hål med dosfräsen och sen långa skruv så kan du använda vanliga infällda VU.
dock kanske lite av uttagen gå under listen, men kanske kan du sätta en extra bit list just vid uttagen?
du får inte dölja (bygga in) en dosa!
dock kanske lite av uttagen gå under listen, men kanske kan du sätta en extra bit list just vid uttagen?
du får inte dölja (bygga in) en dosa!
Jag har haft sådana funderingar också men vill helst ha en obruten kakelrad. Hellre än att klippa ur i kaklet så låter jag uttaget gå en bit in över kaklet. Kaklet blir dock tunnare än listen. Det går kanske att bygga upp med något annat. Men med vad som blir snyggt?
Är det inte heller tillåtet att göra så stort hål så att dosan syns då man lyfter på "kåpan" på det utanpåliggande uttaget?
Är det inte heller tillåtet att göra så stort hål så att dosan syns då man lyfter på "kåpan" på det utanpåliggande uttaget?
Klicka här för att svara